Collage fra SignUp+ Summit

SignUp Summit 2024 – a review 

Så er det allerførste SignUp Summit til ende og alle de mange indtryk er ved at være bearbejdet. Det er ikke så meget en afslutning, som det er en begyndelse.  

… Ok hvad mener du med det? 

De fleste mennesker finder inspiration og læring ved sådanne events, men så bliver det ofte ikke til mere. Men SignUp Summit lover mere. Ikke fordi det var en kavalkade af akademiske lektioner, men fordi man fik følelsen af autencitet og fordi det ikke var belærende men derimod begejstrende. 

Opfordringen var: Gør noget! 

For jer der ikke er bekendt med SignUp Summit, så er her en lille opsummering. 

Eventet blev faciliteret af Mette Will, Mette Fruensgaard og Andreas Dirksen og er koncentreret udelukkende om abonnementsforretningen. Ohhhh … hvis du ikke har læst Andreas Dirksens bøger, så kan du naturligvis finde en anmeldelse af hans seneste bog Level Up her på bloggen

Med 18 talere og 300 deltagere samlet i Odeon i Odense, var der lagt op til en spændende dag. Med temaer fra brugen af AI, prisstrategier, jura, kundetyper til Masterclass launch kom vi vidt omkring i en til tider kompliceret verden.  

Og nej, man hørte ikke samtlige 18 talere. Efter tilmeldelsen, skulle man vælge, hvilke talere man gerne ville se. Et smart tiltag som gjorde, at det var nemt at navigere rundt på dagen og man kunne faktisk godt skifte over til en anden taler, hvis man havde ombestemt sig.  

Man kan naturligvis ikke samle +300 iværksættere uden at der blev netværket og det var der rigelig mulighed for. Dagen startede med morgenmad og et sjovt netværksevent, hvor man ”Speeddatede” med sjove og lærerige temaer på bordene. Lidt atypisk for undertegnede, så havde jeg faktisk connected med to iværksættere indenfor den første time.  

Efter denne aktivitet samledes vi i den store sal, hvor Mette Will og Andreas Dirksen bød os velkommen og introducerede os for keynote speakeren Anne Skare Nielsen, fremtidsforsker. Og uden at træde andre over fødderne, så var det nok et af dagens højdepunkter. Mest af alt fordi Anne Skare Nielsen formåede tre ting, at få smil og grin på læberne af os, overraske os og inspirere os. Og ja … du kan lige så godt vænne dig til, at hvis du møder en der prompte svarer ”Nå dada”, så var vedkommende højst sandsynligt på årets SignUp Summit, så tak for det Anne Skare Nielsen. 

Jeg valgte at høre et inspirerende oplæg af Mads Qwist om brugen af AI i abonnementsforretningen efterfulgt af et indlæg af Anita Dalsgaard der fortalte om, hvordan man kan maksimere sin frihed i en digitalt forstyrrende tidsalder.  

Efter frokosten deltog jeg i Sanne Dollerups, Emotionelle kundetyper efterfulgt af et lærerigt og pragmatisk oplæg af Abonnementskongen himself, Andreas Dirksen.  

Dagen blev afrundet for samlet flok i den store sal hvor optimisten, Henrik Mathiasen delte ud af anekdoter og grin.  

Facit: 

En helt igennem god dag, hvor der ikke herskede tvivl om, at organisering og faciliteringen var fra øverste skuffe og jeg vil ikke være i tvivl om, at skulle deltage i et event som Mette Will har arrangeret. 

5 ud af 5 stjerne for det praktiske og organisatoriske. 

Dagens program var bredt favnende og diversiteten i både typer og speakers var yderst positivt. Dem jeg oplevede, var inspirerende og lærerige. 

Derfor får udvalget 5 ud af 5 stjerner. 

Jeg ved ikke om alle 18 oplæg levede op til samme standard, så bedømmelsen af selve oplægsholderne er måske konservativ, når jeg kun giver 4 ud af 5 stjerner. Min fornemmelse er dog, at ikke alle ramte deres publikum.  

Jeg har ikke kun bedømt dem ud fra et personligt synspunkt men også ud fra, hvordan jeg opfattede stemningen under og efter oplæggene og eventet. 

Heldigvis så havde jeg de to ”Social butterflies” Anders Fogh og Pernille Glad med mig, til at give feedback og inputs fra de andre oplæg. 

Overall facit må være følgende: 

En fantastisk dag fyldt med inspiration, læring og ikke mindst networking. Professionelt Setup, hvor der var tænkt på små såvel som store detaljer.  

Et bredt udvalg af emner og speakers, som var helt i tråd med dagens tema og passede godt ind på eventet.  

SignUp Summit får ⭐⭐⭐⭐⭐ ud af 5 stjerner samlet set og hvis der kommer et i 2025, så kan det stærkt anbefales herfra.