Markedsføring er kærlighed af Anita Dalsgaard, boganmeldelse på Iværksætterbloggen

Markedsføring er kærlighed af Anita Dalsgaard 

Når du tager højde for forretningsstrategien i din digitale strategi, sikrer du, at du understøtter salget og de ambitioner, som virksomheden stræber efter.” 

Sådan skriver Anita Dalsgaard i sin bog ”Markedsføring er kærlighed”. 

Men lad mig lige begynde et andet sted. Tilbage i efteråret 2024, mødte jeg Anita på SignUp Summit i Odense, hvor hun gav et godt og inspirerende oplæg om det at planlægge sin tid, som soloselvstændig (og som leder/manager). Det fik mig til at læse hendes bog og så skal der selvfølgelig en anmeldelse til. 

Bogen er skrevet i et sprog, som er nemt og ligetil. Fint for den utrænede som gerne vil vide mere om mekanismerne bag opslag, reklamer og markedsføring generelt, og i lige så høj grad anvendelig for dem som gerne vil arbejde med det selv. 

Bogens reelle indhold er på lige godt og vel 145+ sider ren information … og smart nok afsluttes bogen med sider til notater. Passer ideelt til hele konceptet, som jo bygger på de tre U’er: Udgangspunkt, Udtryk, Udførelse. 

Bogen beskæftiger sig med den digitale markedsføring og Anita fører os med et let penselstrøg, igennem online markedsføring, som gøres forståelig i en tid, hvor vi ellers har en tendens til at gøre tingene alt for komplicerede. På den måde minder den om Andreas Dirksens seneste bog, LevelUp, som jeg anmeldte i oktober (2024) måned. 

Fordelt på ni kapitler, bliver vi ført igennem Udgangspunkt, Udtryk og Udførelse. De tre U’er er opdelt i Fundament, målgruppe, virksomheden, budskab, indhold, kanal, automatisering af markedsføringen og organisering.  

Kapitlerne er velskrevne og opbygget omkring samme princip hele vejen igennem, som gør at man har følelsen af noget velkendt og dermed nemmere at forholde sig til. 

  • Teori 
  • Eksempler 
  • Cases 
  • Opgaver 
  • Inspirationscitater 

Det kunne næsten være en Markedsføring for dummies – ment på allermest respektfulde måde, nemlig at den er letlæselig og i lige så høj grad anvendelig.  

Bogen er et godt og solidt stykke håndværk, som uden tvivl giver læseren indblik i markedsføringens komplekse verden og samtidig formår den at inspirere og ikke mindst motivere. 

Jeg giver bogen ⭐⭐⭐⭐ ud af 5 stjerner og mine varmeste anbefalinger. 

Boganmelder – Mark Sørensen